دسته بندی ها
لطفاً آب معدنی ننوشید

لطفاً آب معدنی ننوشید

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که چرا آب های معدنی در کشورهای اروپایی یک هفته اعتبار دارند ولی در ایران آب معدنی “آب آشامیدنی” یک سال اعتبار دارد ؟!!! پس لطفاً آب معدنی ننوشید .

لطفاً آب معدنی ننوشید…

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که چرا آب های معدنی در کشورهای اروپایی یک هفته اعتبار دارند ولی در ایران آب معدنی “آب آشامیدنی” یک سال اعتبار دارد ؟!!!

آب سالم آبی است که وقتی در یک ظرف قرار می گیرد و درمحیطی راکد قرار می گیرد، نهایتا ظرف یک هفته می گندد و ظرف ۴۸ ساعت بو می گیرد. اما بطری های آب معدنی، حتی بعد از چند ماه هیچ گونه تغییری نمی کند.

متاسفانه شرکت های بسته بندی آب های آشامیدنی برای ماندگاری بیشتر آب های بطری، داخل بطری ها به ازای هر یک لیتر، نیم میلی گرم فلوراید می زنند. این ماده بسیار نگهدارنده و بدون بو می باشد اما برای بدن انسان بسیار خطرناک و سرطان زاست.

تاثیر فلوراید

هنگامیکه فلوراید همراه آب وارد بافت بدن می گردد، درون بافت قرار گرفته و آب خارج می گردد. بدن به صورت خودکار دور آن لایه محافظ لزج مانندی ایجاد می کند. که به مرور بافت های بدن انسان را بزرگ می کند. به همین دلیل است که در هنگام صبح احساس می کنید بدن شما ورم کرده و چاق تر شده اید. دلیل این امر همین ماده فلوراید است که در بافت شما جا خوش کرده است.

اما دستگاه های تصفیه آب خانگی، در هر لحظه آب سالم تولید می کنند که از سلامت کافی برخوردار هستند. مزیت مهم آن نسبت به آب معدنی ها، استفاده نکردن از مواد نگهدارنده می باشد. این موضوع یکی از مهمترین عوامل آب های بسته بندی شده می باشد.

فقط عنوان آب معدنی؟!

مطلب مهم دیگر در رابطه با آب های بسته بندی شده اینست که این آب ها عنوان آب معدنی را یدک می کشند در صورتیکه اصلا این آب ها معدنی نیستند. زیرا به دلایل زیست محیطی امکان برداشت از منابع آب معدنی وجود ندارد و تامین آب این کارخانجات از حفر چاه است که با استفاده از دستگاه های تصفیه آب و اضافه نمودن مواد نگهدارنده در پت های مختلف بسته بندی می کنند.

آزاد شدن مواد پلیمری

رییس سازمان تولید غذا و دارو هشدار داده است که در دمای بالا مواد پلیمری بطری های پلاستیکی آب های معدنی آزاد می شوند و بسیار خطرناک است. در حالیکه دستگاه های تصفیه آب خانگی هیچگونه مواد پلیمری را به آب اضافه نمی کند.

 

About the Author

shafapour@gmail.com

Related Post

Submit a Review

Display Name

ایمیل

Title

Message