دسته بندی ها
تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا

تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا

تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا مصداق پیشگیری بهتر از درمان است می باشد. با توجه به جهانی شدن این ویروس و انتشار سریع این بیماری به همه نقاط جهان، وظیفه خود دانستیم اطلاعات مورد نیاز مردم عزیزمان را در دسترس عموم قرار دهیم تا شاید بتوانیم کوچکترین سهم از اطلاع رسانی را داشته باشیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا

در طول تاریخ بشری و جنگ هایی که از ابتدای تاریخ بوجود آمده، کسانی که در مبارزه پیروز شده اند، تقریبا نکات مشترکی با یکدیگر دارند. اصلی ترین نکته هر مبارزه ای، توانایی مقابله با ارتش دشمن است. هر چه توانایی ارتش خودی بیشتر باشد، مقابله با دشمن روبرو آسان تر است. تقریبا در تمام جنگ ها، اگر از قبل زمان حمله مشخص باشد، طبیعتاً ارتش و نیروهای خودی، سعی در جمع کردن سلاح و تسلیحات دفاعی می کنند. مسئولین و مردمی که قرار است مورد هجوم دشمن قرار بگیرند، با توجه به وقتی که دارند، بیشترین تجهیزات را برای مقابله فراهم می کنند.

بدن انسان در مقابل ویروس کرونا، مانند ارتشی است که منتظر هجوم دشمن است. بدن هر چه قوی تر و نیرمندتر باشد، مقابله با ویروس کرونا آسانتر و راحتتر است. اگر از قبل از حمله دشمن، آمادگی لازم وجود داشته باشد، دفع دشمن زمان کمتری خواهد برد و منابع تسلیحاتی کمتری از دست خواهند رفت.

قبل از حمله ویروس به بدن، با تقویت سیستم ایمنی بدن، می توان به راحتی از میدان این جنگ بزرگ پیروز بیرون برویم. اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشیم مستعد ابتلا به سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر بیماری ها هستیم. میکروب ها در همه جا وجود دارند و قرار گرفتن در معرض آنها بخشی طبیعی از زندگی ماست. هر کدام از پاتوژن های آنفلوانزا از قلمروی  حیوانات سرچشمه می گیرد. هرچه حیوانات بیشتری در فضاهای کوچکتری متمرکز شوند، این عفونت ها بیشتر گسترش می یابند و قوی تر می شوند. راه حل این است که با خوردن غذاهای مناسب، سیستم ایمنی را نیرومند سازیم.

راه های طبیعی برای تقویت ایمنی بدن

ساختن سیستم ایمنی قوی بهترین دفاع در برابر بیماری های عفونی و بیماری است. سلامت ایمنی شما به انتخاب سبک زندگی شما در هر روز بستگی دارد. شما با حمایت از توانایی طبیعی بدن خود در دفاع از خود در برابر بیماری زا ، نه تنها در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا مقاومت خواهید کرد بلکه در مقابل سایر بیماری های عفونی که به وجود می آید، نیز مقاومت خواهید کرد.

  • رژیم غذایی سالم و ارگانیک بخورید
  • استفاده از داروهای گیاهی
  • از مصرف آنتی بیوتیک ها و واکسن های غیر ضروری خودداری کنید
  • خوب بخوابید
  • از طبیعت لذت ببرید
  • انرژی های مثبت را جذب کنید

تقویت سیستم ایمنی

  • شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید(نوشیدنی ها- کنسروها- شیرینی ها- بیسکویت و …)
  • غذاهای گیاهی فصل را بخورید(سبزیجات دارای ریشه- سوپی که به آرامی پخته شده باشد- کباب – غذاهای مناسب زمستان و ..)
  • سیر و پیاز نوش جان بفرمایید( سیر و پیاز سرشار از آنتی اکسیدان و ضد باکتری و ضد ویروسی هستند- حاوی گوگرد هستند که در ایمنی بدن بسیار موثر هستند)
  • ورزش(پیاده روی حداقل دوبار در هفته – اجتناب از ورزش های سنگین)
  • استرس را از خود دور کنید( مسائل زندگی را کم اهمیت کنید – یوگا تمرین کنید)
  • خواب کافی و مناسب ( در محیط تاریک و امن بخوابید تا ملاتونین کافی دریافت کنید)

تصفیه آب

اگر چه آلودگی آب در انتشار و شیوع بیماری کرونا نقش چندانی ندارد، اما تمام تغذیه انسان به آب بستگی دارد. غذاهایی که می توان سالم تر مصرف نمود و آب هایی که عاری از آلودگی و میکروب هستند در تقویت سیستم دفاعی بدن نقش موثری دارند. آب ها یکی از مهمترین منابع انتقال بیماری های دستگاه گوارش هستند. دستگاه گوارش مهمترین عضو بدن در جذب مواد غذایی و تقویت عمومی اندام ها می باشد. اگر ارتش بدن خود را از هر لحاظ تقویت کنید، نگران حمله دشمنی به نام ویروس کرونا نخواهید بود.

منبع :

https://macrovegan.org/coronavirus-and-immune-system/

About the Author

shafapour@gmail.com

Related Post

Submit a Review

Display Name

ایمیل

Title

Message