دسته بندی ها
علت کم شدن فشار آب دستگاه تصفیه آب

علت کم شدن فشار آب دستگاه تصفیه آب

علت کم شدن فشار آب دستگاه تصفیه آب عوامل مختلفی است. در این مقاله به صورت اختصار این عوامل را بررسی می کنیم و راه حل های مناسب ارائه خواهیم داد.

علت کم شدن فشار آب دستگاه تصفیه آب

علت اصلی کم شدن فشار آب خروجی دستگاه خرابی مخزن تصفیه آب است. این خرابی به دو صورت است. یا قابل برگشت است و یا غیر قابل برگشت است. در داخل مخزن دستگاه دو بخش وجود دارد. در یک بخش آب و در بخش دیگر هوا وجود  دارد. قسمتی که هوای فشرده در آن قرار دارد، آب را با فشار به بیرون خارج می کند.

بین این دو بخش یک دیافراگم وجود دارد که این دو بخش را از هم جدا می کند. اگر این دیافراگم پاره شده باشد دیگر مخزن دستگاه بدرد نمی خورد و قابل تعمیر نیست. اما اگر فشار هوای داخل مخزن کم شده باشد می توان با تلمبه هوا، هوا را به داخل مخزن وارد کرد.

نحوه شارژ مخزن

در قسمت بالای مخزن یک شیر خروجی آب وجود دارد. که آب خروجی از این قسمت خارج می شود. در قسمت پایین مخزن یک مجرای ورودی هوا قرار گرفته  است که می توان از این قسمت مخزن را دوباره شارژ کرد و قابل استفاده نمود.

اگه دستگاه تلمبه هوا دارید می توانید خودتان در منزل مخزن را شارژ کنید. اگر از خرید مخزنتان دو سال گذشته بهتر است که دوباره شارژ شود.

نحوه تست مخزن

برای تست مخزن، ابتدا مخزن را از دستگاه جدا کنید و شیر آب خروجی را باز کنید تا کاملا خالی شود. اگر هنوز هم آب توی مخزن  بود، به این معنی است که مخزن مشکل دارد. حال قسمت مجرای هوای پایین مخزن را فشار دهید اگر بجای هوا آب از این قسمت خارج شد، دیافراگم پاره شده و مخزن  خراب شده و باید تعویض گردد.

اگر هوا خارج شد، پس فشار هوای داخلی مخزن کم شده و باید هوا را شارژ نمود. ابتدا مخزن را به فضای باز برده و تلمبه هوا را به مجرای هوای ورودی مخزن متصل کنید. سپس ۱۵ بار تلمبه بزنید و آب های باقیمانده در مخزن را خارج کنید.  سپس همین کار را تکرار کنید. تا هنگامیکه هیچ آبی از مخزن بیرون نیاید.

دلایل دیگر کم شدن فشار آب خروجی

معمولا کم شدن  فشار دستگاه تصفیه آب مربوط به گرفتگی فیلترهای پیش تصفیه می باشد. عوامل دیگری مانند کم شدن فشار وردی آب، گرفتگی منافذ عبور آب، خرابی و یا ضعیف شدن پمپ به مرور زمان نیز در کم فشاری آب و افت فشار سیستم تصفیه آب شما تاثیر دارند.

 

 

About the Author

shafapour@gmail.com

Related Post

Submit a Review

Display Name

ایمیل

Title

Message