دسته بندی ها
شناسایی ویروس در آب با استفاده از موبایل

شناسایی ویروس در آب با استفاده از موبایل

نورو ویروس یک ویروس خطرناک است که از طریق آب به بدن انسان وارد می شود. این ویروس باعث بیماری گاستروانتریت که نوعی بیماری دستگاه گوارش با علایم التهاب روده و معده، حالت تهوع و استفراغ، درد در ناحیه شکم است، می شود. شناسایی ویروس در آب با استفاده از موبایل انجام میگیرد. کنترل این بیماری از طریق مصرف مایعات سالم و آب سالم است. وقتی که این ویروس به صورت خفیف شده وارد بدن انسان شود می توان با درمان های سطحی مانند مصرف او آر اس بیماری را کنترل کرد اما در موارد حاد بایستی حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و بسته به نیاز با دارو یا بستری شدن در بیمارستان این بیماری را کنترل و بهبود داد.

تراشه تشخیص ویروس

دانشمندان حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه آریزونا موفق به تولید تراشه ای شده اند که در ابعاد بسیار کوچک و به قطر کاغذ می باشد و بر اساس سیال های روی تراشه آلودگی آب به نورو ویروس را تشخیص می دهد. این تراشه با استفاده از نرم افزار موبایلی و با استفاده از لنز کوچک میکروسکپی وجود آلودگی آب به این ویروس را اطلاع میدهد.

بدون استفاده از این تکنولوژی، تشخیص آلودگی به این نورو ویروس با استفاده از وسایل دقیق آزمایشگاهی و صرف زمان زیاد انجام می شود. با استفاده از این تراشه صرفه جویی در زمان و انرژی (عدم نیاز به متخصص آزمایشگاه) انجام می پذیرد.

نحوه استفاده

نحوه استفاده از این سیستم به این صورت است که یک قطره آب روی تراشه قرار میگیرد و با عبور این قطره از سیال های روی تراشه که آغشته به دانه های پلی استایرن فلورسنت و آنتی بادی های نورو ویروس، تشخیص انجام میگیرد.

شناسایی ویروس در آب با استفاده از موبایل

با توجه به موارد بالا شناسایی ویروس به راحتی و با صرف زمان بسیار اندک انجام میگیرد. این تکنولوژی باعث تسریع و تسهیل تشخیص ویروس بخصوص در مناطق آسیب زده و سیل زده می گردد. تنها با چند کلیک ساده می توان جان بسیاری از انسان ها را در این مناطق نجات داد. به امید اینکه شاهد پیشرفت های زیادی در صنعت آب و پزشکی باشیم.

منابع

http://www.ion.ir/

http://www.salamatnews.com/

About the Author

shafapour@gmail.com

Related Post

Submit a Review

Display Name

ایمیل

Title

Message